donderdag 26 mei 2016

Slakken en slakjes

slakken bestrijden
Een van de vele slakken...
Alweer een blog? Kort maar krachtig dit keer! :-)
Vanavond even naar de tuin geweest om slakkenvallen te maken. Ze beginnen echt een plaag te worden, dus morgen ga ik ook nog koffiedik strooien. Als het even kan wil ik de slakken korrels vermijden. Mocht je trouwens slakken in een pot (of boom) hebben, daar kun je makkelijk een ring koper omheen maken (gestripte stroomdraad bijvoorbeeld). Slakken gaan absoluut niet over koper heen, daar krijgen ze namelijk een schokje van. 
Maar ik heb nog iets anders ontdekt dat goed werkt tegen slakken: Ruurd. 
Met veel sterkere ogen dan ik ziet hij 5 slijmerds in de tijd dat ik er één vind. En alsie eenmaal op jacht is, istie niet te stoppen. Hij verzamelde zelfs nog slakken onderweg naar huis; de buurman vindt het vast niet heel erg dat er een slak uit z'n tuin gepikt is :-)
Oh, en hij zit nu net naast me op de bank door wat foto's te bladeren, vindie ook nog slakken ergens in een hoekje op een foto! :-D 

slakken val
Geloof het of niet, dit zijn allemaal slakjes!
PS. Vandaag is de duizendste (1000!) bezoeker op mijn blog geweest :-)

1 opmerking:

  1. Dus als we thuis geen slakken meer in de brievenbus willen moeten we gewoon koper in de brievenbus stoppen.. Cool!

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie!