zondag 20 maart 2016

Compost

Afgelopen zaterdag was het compostdag op de volkstuinvereniging, oftewel er kwam een grote vrachtwagen die 3 grote hopen met enkele tientallen kubieke meters compost op verschillende plekken van het tuincomplex stortte. Het was nog even spannend of het hele feest wel door zou, de chauffeur was namelijk ziek, maar het was er!
Grote bulten compost
En dus waren er een heleboel mensen in de weer met kruiwagens en scheppen om de compost van de grote bult naar hun tuintjes te krijgen. Ik was natuurlijk een van die mensen. Anderhalve kuub compost, ofwel 20 kruiwagens, had ik besteld. Op mijn tuin van 75 m2 komt dat neer op een laag van ongeveer 2 centimeter compost. 's Ochtends nog even het laatste onkruid verwijderd, zodat het compost op een schone tuin komt. Het was een heel gesjouw (waarvan Ruurd gelukkig het merendeel heeft gedaan), maar zo rond een uur of 5 was mijn hele tuintje bedekt met een dikke zwarte laag (zie foto). Niet heel spannend, wel vermoeiend en voldoenend (is dat een woord?).
Een tuin vol compostKruiwagens vol compost


Misschien heb ik al wel eens genoemd dat mijn tuin veel afval bevat; stukjes plastic, oude spijkers, restjes touw, stroomdraad, tiewraps en vooral heel veel glas. Ook in het verse compost zit weer het nodige glas (hoe komt dat erin?). Maar eindelijk heb ik ook iets van waarde gevonden in mijn tuin. Jawel een oude munt. Wat ie waard is? 25 gulden cent vermoed ik :-).
Kwartje gevonden op de tuin. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie!