woensdag 27 juli 2016

Wie komt er bij me eten?

Een paar dagen bij iedereen met een tuin op bezoek, een paar dagen klussen bij m'n broertje en dan is het zó al weer een week geleden dat ik voor het laatst op de tuin was.. Ze zeggen dat één foto meer zegt dan duizend woorden, dus hierbij een aantal foto's van wat ik aantrof in mijn tuin...

Oogst uit de moestuin
De emmer was volledig vol!
En met wat allemaal...







Worteltjes uit de moestuin
Van de eerste en tweede keer worteltjes zaaien
waren maar een paar opgekomen.
Dát er wel een páár waren was ik daarna
min of meer vergeten.
 Dikke worteltjes dus :-D
Bloemen in de volkstuin
Van de bijenmix zijn vooral deze
mooie paarse bloemen opgekomen,
volgend jaar wil ik méér bloemen. 


Sla onder de bonenstokken
Ik dacht dat alle sla was opgegeten door de slakken,
maar hier onder de bonenstokken staan toch nog twee kropjes!





Wie houdt er van rapen?
Ik ben er achter gekomen dat ik niet van rapen houdt.
Wel veel gezaaid natuurlijk..
Volgens het zakje zouden ze trouwens
wit-roze moeten zijn,
geen idee waarom die van mij wit-groen zijn...

Goudsbloemen en afrikaantjes
Goudsbloem en afrikaantjes, mooi oranje bij elkaar!

Rammenas, winterrammenas
Winterrammenas.
Ziet er heel cool uit, wel anders dan op het zakje.
Ben benieuwd hoe die smaakt 
Te veel courgettes
Zomaar een paar van de véle
courgettes die er waren...
spruitkool zonder knolvoet
Deze spruitkool had
als énige kool geen knolvoet...
Wat  niet is kan nog komen natuurlijk,
maar voorlopig staat ie er goed bij.  


volkstuin te huur
De niet-verhuurde of niet-verzorgde tuinen zijn gemaaid.
Hopelijk scheelt dat veel onkruid-zaad.
Bij mij zijn dat 3 van mijn omringende tuinen.
Dus mocht er nog iemand zin hebben in een volkstuintje...?
Je kunt zo beginnen
(en omdat het seizoen al half voorbij is betaal je pas vanaf volgend jaar!)



584 gram groene boontjes.... en... 1366 gram paarse boontjes!
2 minuten blancheren en in de diepvries.
(volgens sommigen kan dit niet, 
maar ik heb het uitgeprobeerd, gaat prima!


PS: Als iemand weet hoe je handig foto's in een blog kunt plaats via blogger, laat het mij alsjeblieft weten! Ze blíjven maar heen en weer springen, rare maten hebben, niet op dezelfde lijn willen staan... De laatste 2 heb ik met paint aan elkaar geplakt en als een geheel ge-upload... 

PPS: Ik zie dat het gepubliceerde bericht er weer véél chaotischer uitziet dan na lang puzzelen ik de bewerk-modus... Sorry voor de chaos. Wellicht heb ik later nog zin om de hele mikmak in paint te bouwen, maar nu niet meer... 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie!