zaterdag 23 juli 2016

Op bezoek bij iedereen met een tuin :-)

kleinfruit in de moestuin
Zwarte bes, kruis bes, rode bes... Bijna net zo mooi als lekker!
Met dit weer zijn er leukere dingen te verzinnen dan in een warm appartementje op 8 hoog te zitten. Aangezien mijn eigen tuin bijna geen schaduw heeft en geen plaats heeft voor een stoel en een parasol (en die heb ik ook niet), ga ik op bezoek bij familie met een tuin. Pake en beppe, ouders, schoonouders, tante.. Lekker in de schaduw zitten, of tóch even bezig... Ik kan het niet laten. Pake heeft nog een flinke moestuin (hij is 85!) maar kan door wat fysieke probleempjes niet zo goed schoffelen. Dus ik schoffel, bij tante mag ik de dode bloemen uit haar prachtig bloeiende voortuintje vissen en bij m'n ouders pluk ik bessen. En niet te weinig ook! Vooral de zwarte bessen hoef je nauwelijks te plukken, een schaal eronder houden en je trekt zo handen vol met dikke, rijpe, zwarte bessen van de struiken. Jammer dat ik die vers niet zo lekker vind, dus het grootste gedeelte gaat zó de vriezer in, verrassing voor mem (m'n ouders zijn zelf niet thuis).
Ook zijn er nog aardig wat rode bessen en veel kruisbessen. De netten zijn al een week van de struiken af, maar blijkbaar hebben de vogels dat nog niet door. De kippen inmiddels wel; de geplette en overrijpe bessen gaan hun hok, waardoor ze nu enthousiast klokken als ik in de buurt kom :-).

Poes in de tuin
Poes vind het ook wel gezellig dat ik langskom als mijn ouders weg zijn:-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie!