zaterdag 16 juli 2016

Vakantie

Afgelopen week ben ik lekker op vakantie geweest. Lekker zeilen met m'n ouders en m'n vriend. 
En dus een weekje niet op de tuin geweest... 
Wat groeit alles hard in een week!
Zowel het onkruid als de groenten, kruiden en vruchten. De courgettes hadden het formaat van een rugbybal en de ereprijs (mooi blauw bloeiend onkruid) bedekte de halve tuin. Ook kunnen we komende week wel een paar keer (elke dag) boontjes eten en voor de laatste keer kapucijners (Volgend jaar ga ik er meer zetten, verse kapucijners zijn lekker! En helaas alleen verkrijgbaar als je een moestuin hebt). 
Ik heb nog een aantal aardappelplanten gerooid. Dat klinkt raar, want de plant zelf was natuurlijk al weg, allen de wortels heb ik gerooid. Aardappelplant-wortels gerooid dus.. Flink grote knollen in elk geval. 
Ten slotte maar vast begonnen met onkruid wieden, daar kan ik morgen ook nog wel de hele dag mee bezig zijn... Tussen een berg sappig onkruid vond ik nog wat kale stokjes terug; de afrikaantjes die ik voor de vakantie geplant heb :-( Hadden de slakken niet in elk geval óók het onkruid om de bloemetjes heen op kunnen eten? 
Dikke courgettes, banaan voor schaal.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie!