woensdag 21 december 2016

Bijna kerst

Ik weet nog goed hoe wij vroeger, een paar weken voor sinterklaas en kerst, altijd een speelboek kregen. Gemaakt door intertoys of een andere speelgoed winkel, bevatte dat boek het mooiste, nieuwste en leukste speelgoed. Urenlang bladeren gaf bijna net zoveel pret als de cadeautjes die je uiteindelijk van sinterklaas of kerstman kreeg.
Dat gevoel heb ik nu ook een beetje. Ik heb namelijk, toch nog, een zaadgids gekregen. De meeste zaadhandels doen er niet meer aan; ze hebben een online catalogus, ze vinden het papierverspilling en het zal wel niet genoeg op leveren. Maar ik vind bladeren door een boek met plaatjes toch echt véél leuker dan een beetje klikken op een website. Het Vlaams zaadhuis is de enige zaadhandel die mij dit jaar nog een zaadgids stuurde. En die gids veroorzaakte bij mij een grote vlaag inspiratie, motivatie en vooral hebberigheid. Ik denk dat ik de braakliggende tuin naast die van mij tóch had moeten huren, want mijn huidige tuin is veel te klein voor wat ik er allemaal in wil :-).
Gelukkig is de tuin naast mij inmiddels verhuurt, dus die verleiding wordt me bespaart..

De komende donkere, koudere dagen ga ik besteden om eens op een rijtje te zetten wat er waar in de tuin moet komen, en dan zal ik eens proberen om dat overzichtelijk en inzichtelijk weer te geven... Mocht er iemand zijn die hierover tips/ een handig programma voor heeft, dan hoor ik het graag. Tot nu toe was mijn tuinplanning altijd een onoverzichtelijke griebus die niemand behalve ik begreep.

Voor nu alvast fijne feestdagen en veel plezier met het maken van een tuinplanning/ bestellijst!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie!